Bij voldoende deelname start de EHBO vereniging Ulft in het najaar van 2024 met een nieuwe cursus EHBO. De cursus wordt gegeven in schuttersgebouw ‘De Tamboer’ van Schutterij De Eendracht, Zwarte Plein/Dr Ariënsstraat 5-a in Ulft.

De cursus wordt gegeven in de vorm van het e-learning principe van de Nationale Bond EHBO. Dat betekent dat de cursisten een inlogcode krijgen om het theoretische gedeelte thuis via de computer te leren. Hiervoor heeft de cursist één maand de tijd. De cursus wordt afgerond met een examen via de computer en de cursist krijgt dan een certificaat voor het theoretisch gedeelte van het EHBO diploma.

Met dit certificaat wordt de cursist toegelaten tot het praktijk gedeelte van de cursus. Dit praktijk gedeelte wordt op vijf avonden van twee lesuren aangeboden. Deze lesavonden zijn waarschijnlijk op woensdagavond.

Hierna kan de cursist het praktijkexamen afleggen voor het EHBO diploma volgens de richtlijnen van het Oranje Kruis. De dag van het examen is afhankelijk van de examencommissie van het Oranje Kruis.

Kosten voor de gehele cursus inclusief e-learning, praktijklessen, leermiddelen en examens bedragen
€ 225,-. Sommige zorgverzekeraars vergoeden deze kosten.
Het minimale aantal deelnemers bedraagt 8 personen.

Na het behalen van het EHBO diploma wordt de cursist automatisch lid van de EHBO vereniging Ulft. Om het diploma geldig te houden is het volgen van 6 herhalingslessen per jaar verplicht. De herhalingslessen worden in principe de eerste maandag van de maand gegeven van 20.00 uur tot 22.00 uur in ‘De Tamboer’, Zwarte Plein/Dr Ariënsstraat 5-a in Ulft.

Tijdens de beginnerscursus komen onder andere verbandleer, Eerste Hulp aan kinderen, reanimatie, AED bediening en Stop de bloeding aan de orde. Wandelletsel en Eerste Hulp bij sportletsel worden in de herhalingslessen opgenomen.

Voor meer informatie of aanmelden voor de cursus kunt u contact opnemen met het secretariaat EHBO Ulft (S. van Duivenboden, secretaris). Dit kan per mail via ehbo-ulft@live.nl of telefonisch via 06 – 10 79 72 00. U kunt natuurlijk ook het formulier onder ‘Contact’ invullen.